Yucatánský kráter

Yucatánský poloostrov - Wikipedi

1. Yucatánský poloostrov (španělsky Península de Yucatán) je poloostrov na jihovýchodě Mexika, který odděluje Mexický záliv a Karibské moře.Mezi poloostrovem a ostrovem Kuba je 217 km široký Yucatánský průliv.S rozlohou kolem 181 000 km² je 2,3× větší než Česká republika. Podél východního pobřeží se táhne Mezoamerický korálový útes, druhý největší.
  2. Kráter je starý 65 milionů let a dávno jej zahladila vrstva hornin. Objeven byl náhodou na konci 80. let při hledání ropy mexickou naftařskou společností. Jeden z geologů si povšiml velkého množství prvku iridia, který je na Zemi vzácný, ale je typický pro asteroidy
  3. Kráter vznikl před 65miliony let po nárazu vesmírného tělesa (předpokládá se, že dopad byl možnou příčinou zahubení velké části dinosaurů). Právě zde je patrné velké seskupení cenotů, které přesně kopírují oblast podél kráteru. Druhou oblastí je karibské pobřeží Yucatanu (stát Quintana Roo), kde je.
  4. Nově objevené obří krátery, jejichž fotografie oblétly svět před dvěma týdny nejsou jediné. V současné době se na internetu objevily obrázky dvou dalších kráterů nemalých rozměrů, které se v Rusku náhle objevily. Rady si s úkazem neví ani vědci

Kráter Yarrabubba se nachází v odlehlé části západní Austrálie. Původně měřil přes 70 kilometrů, jeho zbytky dnes měří kolem 20 kilometrů. Není to ale typický útvar, který vznikne po dopadu velkého tělesa. K události došlo tak dávno, že na první pohled není patrné, co se zde před miliony lety odehrálo Předpokládá se, že přibližně před 65 mil. lety dopadl na Yucatánský poloostrov meteorit, který vytvořil kráter Chicxulub. Tento kráter dal prostor pro vznik rozlehlých jeskynních komplexů, které byly následně zatopeny. Voda je zde velmi čistá, se stálou teplotou a viditelností až 90 metrů Kráter tak dlouho zůstal vědeckému i laickému světu utajen - až do roku 1983. Ale netrvalo nijak dlouho a vědci se mu věnují na plné obrátky (například výzkum zkoumající, jak na smrtící úder meteoritu dokáží pružně reagovat rozmanité formy života, a hlavně - že jej umí přežít). Úvodní foto: NASA (kráter Kara Canberra - Vědci objevili v Austrálii největší kráter světa vytvořený po dopadu meteoritu. Kráter o průměru 400 kilometrů vznikl před stovkami milionů let. Badatelé o svém objevu informovali v odborném časopise Tectonophysics. Kráter v centrální Austrálii je podle vědců co. Dopad tělesa z kosmu na zem se obvykle označuje jako impakt a vzniklý kráter jako impaktní kráter. Impaktní krátery jsou útvary, které vznikají dopadem velkých planetek nebo komet na povrch měsíců či planet. Všechna tělesa naší sluneční soustavy byla v průběhu svého vývoje bombardována dopadajícími tělesy. Povrchy Měsíce, Marsu a Merkuru, kde ostatní.

Můžeme si být jisti, že kráter vznikl celkem nedávno, možná rok nebo dva dozadu. Je to mladý útvar, nebavíme se tu o desítkách let, dodal Plechanov. Tým výzkumníků se shodl na tom, že kráter vznikl na základě působení vnitřní síly, tj. výbuchu v podzemí, nikoliv externí síly, jakou by mohl být například meteorit Yucatán je poloostrov, který se rozkládá na jihu Mexika. Někteří jej také nazývají jiné Mexiko.Nabízí jedinečnou dovolenou u moře s poznáním mayských památek. Jde o destinaci, kterou nelze poznat při jediné návštěvě, ale je to místo, na které se budete nadšeně vracet Kráter sopky bývá často zaměňován s kalderou. Zatímco kaldera vzniká jako důsledek propadu nadloží do vyprázdněného magmatického krbu sopky, kráter má trochu jiný mechanismus vzniku. Dalším rozdílem mezi kalderou a kráterem je jejich velikost. Kaldera může běžně dosahovat průměru 5 - 10 kilometrů (u supervulkánů pak klidně i 100 a více kilometrů)

Svědci dávných katastrof: 6 největších kráterů na Zemi

Tajemství mexického poloostrova: Křišťálově čisté podzemí

ZÁHADA: V Rusku se objevily dva nové obří krátery! - tn

1. Cenotes - vstup do mayského podsvětí i vyhledávaná turistická atrakce: Yucatánský poloostrov je nejen posetý množstvím tajuplných mayských staveb, ale i jedinečným labyrintem podzemních jeskyní zaplavených vodou. Jeskyně a velké jámy obklopené džunglí známé jako cenotes jsou dnes turisticky vyhledávanou přírodní atrakcí
  2. Objevuje se řada názorů, které skutečný dopad tohoto impaktu na tehdejší dinosauří ekosystémy zpochybňují. Např. geologové Gerta Keller, Wolfgang Stinnesback a Thierry Adatte na mítinku v Nice v dubnu 2003 přednesli svůj názor, že yucatánský impatkní kráter je geologicky starší než rozhraní K/T, a to o cca 300.000 let
  3. Chicxulubský kráter. Chicxulubský kráter. Definitivní verdikt vědců: Dinosaury vyhubil meteorit Chicxulubský kráter Foto: NASA, David Fuch

Nejstarší známý kráter po dopadu meteoritu se nachází v

Mexický záliv je svým charakterem spíše polouzavřené vnitrozemské moře Atlantského oceánu rozkládající se mezi východním pobřežím Mexika (konkrétně států Tamaulipas, Veracruz, Tabasco, Campeche, Yucatán a Quintana Roo), jižním pobřežím Spojených států amerických (konkrétně států Florida, Alabama, Mississippi, Louisiana a Texas) a severním pobřežím Kuby Téma krater na wiki.blesk.cz. Přečtěte si veškeré aktuální informace o tématu krater - nejnovější články, aktuality, fotografie, videa. Kompletní zpravodajství na wiki.blesk.c

Příroda je mocná čarodějka: Koupání na těchto místech je

Policii se stále nedaří zjistit, jak se na poli v obci Brušperk u Frýdku-Místku objevil šestimetrový kráter. Téměř tři metry hlubokou jámu uviděl poprvé tamní zemědělec začátkem srpna z kabiny kombajnu. Vyšetřovatel stanovil čtyři verze. Vzorky pole zkoumají experti z kriminalistického ústavu

OBRAZEM: 10 největších kráterů na světě

Čtvrtou nejdelší zaplavenou jeskyni na světě objevili Češi

1. Kometa (01) - Migranti Science fictio
  2. Kategorie:Mexický záliv - Wikipedi
  3. Vědci se chystají do obřího tajemného kráteru na Sibiři
  4. Kráter zvaný Vredefort: Největší jizva na naší planetě
  5. kráter - Sputnik Česká republik
  6. Mexický kráter Chicxulub má „bratříčka na Ukrajině

Dovolená a zájezdy CK FISCHE

• Xtreme wow.
  • Znecitliveni palce u nohy.
  • Rainforest alliance co to je.
  • Vrabcovití nižší klasifikace.
  • Poslicci 41tt.
  • Hornbach baldachyn.
  • Očkování proti herpes viru.
  • Uznání otcovství praha 4.
  • Nosný rošt provětrávané fasády.
  • Malý ratmírov rybaření.
  • Pokemon games nintendo.
  • Corvette 1990.
  • Cypřiš nižší klasifikace.
  • Scd palacinky.
  • Vykoupení z věznice shawshank bombuj.
  • Milník projektu.
  • Vyvýšené záhony.
  • Spravca uloh mac.
  • Klasifikace nebezpečných látek.
  • Miss piggy.
  • Hecht eshop.
  • Genealogie kniha.
  • Highland song.
  • Láskou vzhůru.
  • Karosa lp 30.
  • Tankové muzeum polsko.
  • Kvašená kukuřice na kapry.
  • Michal david vidím tě všude.
  • Čpavková voda drogerie teta.
  • Gynekologie praha 4.
  • Rusko v polsku.
  • Dvoudomé květy.
  • Cisteni jablecneho mostu.
  • Directions white toner.
  • Bohumín.
  • Rekvalifikační kurz zdravotnický záchranář.
  • Bob ross inc.
  • Bezručovy sady praha.
  • Týn nad vltavou chráněná dílna.
  • Caravaggio film.